2. december 2010

Merchants and Marauders

10 - Thomas
7 - Steen
4 - Lars
2 - Kåre

2 kommentarer:

Brian Aagaard sagde ...

Hvordan var spillet?

Kan nogle give en lille status?

Thomas sagde ...

Et hurtigt bud... det er ret godt (sagt på nordjysk) og fortæller en virkelig god historie.

Jeg fik et kort i starten der ville beskytte mig så længe jeg ikke var pirat så derfor startede jeg som købmand. Det der nok er mest ærgeligt ved spillet (IMHO) er kampen om først at få 10 point. Det betød for mig at det var suboptimalt at gå efter rygter, missioner, og at lave pirateri ville have været rigtigt, rigtigt dumt. Derfor fortsatte jeg som købmand gennem hele spillet, og det er måske ikke det mest ophidsende... men jeg kunne jo bare have ladet være med at gå efter sejren.

5 point ud af de 10 kan man få fra penge og det gør også at jeg stadig sejlede i den lille pram jeg havde fra starten - de større skibe kostede 30 penge eller 3 point. Jeg tror historien kunne have været bedre hvis penge ikke kunne bruges til at vinde med - men det kan man jo house rule.

Nu kom jeg til at snakke om det "dårlige" ved spillet, men jeg rater det som en 8.5 på den globale BGG skala med potentiale for at komme højere op. Spillet kører hurtigt, fortæller en god historie og det er sjovt at se hvad de andre gør, og følge med i deres eventyr.

Vi havde også nogle gode episke kampe hvor Lars stak af fra den onde, onde pirat Sorte Steen (med terningeslag der kun var 4% chance for), og en kamp hvor Kåre Klapøje næsten overtog Sorte Stens galleon med sin lille sloop.... nææææsten.

You missed out... for nu er spillet snart låst inde i Sorte Steens pirathule indtil han kommer hjem fra Australien.